Cele 3 probleme frecvente cu care venim la psihoterapeut

 

Cand ne gandim la sanatate mintala, cu totii avem de facut o alegere zilnica: practicam pacea sau practicam stresul. Ca psiholog am cautat raspunsuri la urmatoarele intrebari:

 

Cum putem fi fericiti?

Cum putem invata sa avem incredere in noi si in ceilalti?

Cum putem sa scapam de gandurile anxioase, astfel incat sa ne putem concentra pe prioritatile noastre?

Nu exista o solutie magica sau imediata, insa daca va axati pe componentele de baza ale unei vieti multumitoare, puteti merge pe drumul catre pacea mentala si emotionala a bunastarii

 

Urmatoarele sfaturi va pot ajuta cu aceasta practica:

  • Fericirea este determinata in mare masura de modul in care facem fata stresului . Ascultati-va temerile si petreceti timp in fiecare zi, in liniste, cu dvs., observandu-va. Stati impreuna cu temerile dvs. si puteti chiar sa le multumiti intrebandu-va „ ce vor ele sa ma invete; care este mesajul pe care fricile mele vor sa mi-l trimita” Aceasta atitudine deschisa catre sine, contemplativa, da nastere in interiorul dvs unui spirit meditativ cu privire la propria dvs viata, astfel reusind sa va cunoasteti.

Si aveti rabdare cu propriul dvs ritm de rezolvare a problemelor. Timpul trece repede cand ne distram, insa atunci cand lucram la temerile noastre putem resimti acest proces ca fiind lung si dureros. Viata trebuie primita si acceptata cu bucurii si greutati deopotriva.

Frumusetea de a sta in genunchi este faptul de a sti ca va veti gasi postura in picioare in cele din urma. Transformati-va temerile in credinta si viata dvs se va schimba!

 

  • Securitatea. Am credinta ca lumea este un loc sigur unde majoritatea oamenilor au o vointa buna. Cand credeti in asta, dvs aveti credinta ca lucrurile se vor rezolva asa cum trebuie sa se rezolve; Cel mai important este sa aveti incredere in dvs pentru a rezolva problemele. Privind prin perspectiva stirilor negative, informatiilor negative, accesul non-stop la stiri inspaimantatoare, va ganditi ca poate fi greu sa gasiti binele in lume, insa cu toate acestea exista mai multe evenimente pozitive in fiecare zi decat eveniumente periculoase, infricosatoare sau negative.

 

  • Sensul/ Indrumarea. Ascultati-va gandurile; acestea sunt piatra de temelie a sanatatii mentale si cheia de executare a unui plan de actiune sanatos. Încercati acest proces in trei etape pentru a face fata stresului :                                                                                             
  • 1. Recadrare : atunci cand gandurile negative va invadeaza creierul cu mesaje de tip catastrofa „ce ar fi daca”, faceti un efort constient sa va uitati la imaginea de ansamblu a situatiei; ca si cum ati fi intr-un elicopter si va uitati in jos spre problema dvs; si pe masura ce elicoperul decoleaza si se ridica tot mai mult in inaltime imaginea de ansamblu va va revela tot mai putin detaliile de la nivelul solului , veti vedea imaginea tot mai larga a problemei; cand va detasati de situatia emotionala puteti vedea lucrurile mai clar, mai limpede;                             
  • 2. Renuntare : renuntati la nevoia de a controla o situatie sau o persoana. Mentalitatea de control va mentine blocat intr-un comportament rigid, inflexibil. Renuntarea va ofera claritatea si directia necesara pentru observarea lucrurilor care nu sunt sub controlul dvs, cum ar fi : alte persoane, traficul, vremea, pentru inceput. Directionati-va energia catre lucruri pe care le puteti face si care tin de dvs si fiti impacati cu situatiile a caror rezolvare nu stau in puterea dvs       
  • 3. Relaxare : luati o „pauza de creier” si experimentati partea contemplativa a vietii. Nu sunteti prizonierul vietii dvs si nici un participant pasiv la viata dvs. Vedeti-va ca membrii activi, membrii ai societatii capabili, ceea ce inseamna ca nu sunteti limitati la a va apara sau a astepta ( sa faca altii, sa fie altii…) Din contra, a infaptui inseamna a actiona cu calm, increzator, cu buna masura, proactiv, cu finalitate.
Distribuie acest articol