12 moduri de a vindeca o inima franta – partea 2

  1. Fa-ti o lista cu punctele tale forte

Intocmeste o lista cu punctele tale forte, care sunt de fapt resursele tale interioare; cele pe care te poti baza oricand, fiindca ele nu vor disparea niciodata din interiorul tau. Resursele tale te ajuta sa faci fata situatiilor dificile; uneori ele se vor gasi in interiorul tau in stare latenta, iar aleori le vei manifesta activ, si atunci te vei simti mai increzator in fortele tale proprii, mai pregatit sa te maturizezi emotional.Poti scrie fiecare din punctele tale foarte, oricat de putine sau multe sunt ele, si alaturi de fiecare da doua exemple de situatii in care le-ai manifestat, iar alaturi noteaza-ti cum te-ai simtit atunci.

 

  1. Permite-ti un pic de fantezie

Daca vei incerca sa-ti alungi din minte anumite ganduri sau imagini, vei constata ca ele vor reveni mult mai intens si obsesiv; asadar, permite-le sa existe, observa-le, accepta-le, insa nu te lasa „furat” de fantezii

 

  1. Ajuta pe altcineva/ ofera-ti ajutorul

Poti participa la grupuri de suport sustinute de psihologi/psihoterapeuti, unde vei fi in postura sa observi ce se intampla si in jurul tau; vei gasi persoane care traiesc aceleasi suferinte, iar daca simti sa participi, le poti impartasi din experientele tale si reciproc va oferiti sustinere in procesul de vindecare emotionala. Vei gasi miraculos, ca desi te simti „daramat/a”, vei putea sa oferi ajutor altcuiva aflat in suferinta.

 

  1. Exprima-ti emotiile

Daca simti nevoia sa plangi- plangi, daca simti nevoia sa razi- razi, daca simti cum creste furia sau nervozitatea in interiorul tau, permite-le sa existe si totodata nu te lasa condus/a de ele. Daca te accepti asa cum esti, cu toate emotiile tale, vei descoperi ca poti simti un intens sentiment de furie dar in acelasi timp nu te lasi prada lui si simti cum ii poti face fata.

 

 

Distribuie acest articol